Nowoczesne usługi połączeń głosowych przez Internet, czyli telefonia VoIP, to najbardziej opłacalne rozwiązanie dla firm, realizujących wiele rozmów telefonicznych. Aby móc w pełni skorzystać z jej zalet, warto zdecydować się na usługę SIP Trunk, pozwalającą połączyć sieć klienta z ogólnodostępną siecią telefoniczną. Dlaczego jest to tak korzystne rozwiązanie?
SIP Trunk, technologia VoIP – co to jest?
Technologia VoIP należy do najświeższych rozwiązań w dziedzinie połączeń głosowych. Wykorzystuje w tym celu Internet, zastępując tradycyjne sieci telefoniczne – dzięki zastosowanym rozwiązaniom, umożliwia o wiele tańsze rozmowy bez ograniczeń lokalizacyjnych. Usługa SIP Trunk jest z nią ściśle związana, umożliwia bowiem podłączenie sieci VoIP do zwykłej, ogólnodostępnej sieci telefonicznej, zapewniając tym samym dostęp do wielu dodatkowych opcji.
SIP Trunk jest usługą kierowaną głównie do firm, które posiadają własną centralę telefoniczną i realizują w jednym czasie wiele połączeń przychodzących i wychodzących, zarówno w kraju, jak i zagranicą. Jest przydatny szczególnie dla przedsiębiorstw, posiadających własne call center lub inną formę rozbudowanej, telefonicznej obsługi klienta. Użytkownik SIP Trunk otrzymuje własne konto, w ramach którego może wykonywać wiele połączeń głosowych równocześnie – ich maksymalną ilość można dostosować do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa.
Aby skorzystać z SIP Trunk i telefonii VoIP, nie trzeba spełniać szczególnych wymagań – w odróżnieniu od tradycyjnej sieci telefonicznej, nie trzeba czekać na podłączenie do sieci, stworzenie osobnej instalacji i złożonego okablowania pomieszczeń, nie ma także potrzeby zakupywania specjalistycznego sprzętu. Jednym warunkiem, aby możliwe było skorzystanie z technologii VoIP, jest dostęp do Internetu. Połączenia głosowe można wykonywać z poziomu komputera, wyposażonego w odpowiednie oprogramowanie, lub za pomocą specjalnych telefonów IP, które występują zarówno w klasycznej opcji, jak i w formie telefonów telekonferencyjnych, umożliwiających rozmowy grupowe.
Jakie opcje są dostępne w ramach usługi SIP Trunk?
Dzięki SIP Trunk możliwe jest połączenie sieci VoIP z publiczną siecią telefoniczną, co zapewnia klientowi dostęp do wielu opcji, mających bezpośredni wpływ na funkcjonalność sieci. Do najważniejszych możliwości, jakie daje ta usługa, należy:
- możliwość rezerwacji publicznych numerów telefonów, pochodzących z dowolnej strefy numeracyjnej, a także numerów zagranicznych,
- indywidualne ustalenie maksymalnej ilości równoczesnych połączeń przychodzących i wychodzących,
- obsługa połączeń głosowych w telefonicznej sieci publicznej,
- obsługa połączeń alarmowych,
- możliwość nagrywania rozmów w celach wewnątrzfirmowych,
- możliwość dopasowania numeru telefonu przy połączeniach wychodzących do lokalizacji rozmówcy na podstawie strefy numeracyjnej dla jego regionu.
Największe korzyści, jakie płyną z usługi SIP Trunk
Skorzystanie z usług operatora VoIP to wiele korzyści dla firmy, która zyskuje tani, a przy tym wysoce funkcjonalny system połączeń głosowych. SIP Trunk posiada wiele zalet, dzięki którym jest to najkorzystniejszy wybór dla przedsiębiorstw o dużych wymaganiach względem telefonicznej obsługi klienta. Najważniejszymi z nich są:
- znaczna redukcja kosztów – ponieważ internetowa telefonia VoIP nie wymaga instalacji ani utrzymywania łącza telefonicznego, wiąże się ze znacznie niższymi kosztami; dodatkowo nie trzeba także kupować specjalistycznego wyposażenia dla firmy, ponieważ do wykonywania połączeń wystarczy jedynie dostęp do Internetu,
- elastyczny system płatności – klient sam wybiera, czy chce zapłacić przed skorzystaniem z usługi, czy w ramach umowy abonamentowej,
- niskie ceny połączeń – skorzystanie z usługi SIP Trunk to znacznie niższe ceny rozmów, niż w przypadku tradycyjnych połączeń telefonicznych; dodatkowo w obrębie jednej sieci VoIP rozmowy mogą być darmowe,
- łatwa dostępność – z usług może korzystać każda firma, która posiada dostęp do Internetu – lokalizacja nie ma w tym przypadku znaczenia.