Od 1 lipca 2021 r. świadczenie 300+ przysługujące w ramach rządowego programu „Dobry start” jest obsługiwane i wypłacane przez ZUS. Wnioski o tzw. 300+ dla ucznia na rok szkolny 2021/2022 można składać tylko elektronicznie – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia lub bankowości elektronicznej.
Na wniosku – oprócz innych danych – należy podać: numer rachunku bankowego, adres mailowy oraz numer telefonu. Te dane będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnie do założenia profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Pomoc można uzyskać bezpośrednio w każdej placówce ZUS. Ruszyły także mobilne punkty wparcia w placówkach Poczty Polskiej i KRUS. Pracownicy Zakładu będą także w razie potrzeby pełnić dyżury w wybranych jednostkach terenowych urzędów miasta, gminy, MOPS i GOPS.
Szczegółowe informacje o świadczeniu z programu „Dobry start”: www.zus.pl.