Dla przedsiębiorstw oferujących produkty czy usługi, podstawa dobrego dotarcia do klienta jest nie tylko sprawny marketing internetowy, ale także rozmowa klientem. Dla wielu osób prowadzących działalność usługową kontakt z klientem jest jedną z najtrudniejszych rzeczy do wykonania.

Dlaczego jest to trudne dla tak wielu osób? Po pierwsze, jest to trudne z powodu faktu, że często taka rozmowa z klientem nie jest pozbawiona emocji lub tak mocno naładowana subiektywnymi odczuciami, że ciężko sprowadzić ją do suchej wymiany zdań na temat jakiegoś produktu lub usługi.

Jednak, są wśród przedsiębiorców osoby, którym rozmowa z klientem idzie świetnie, a emocje nawet te negatywne nie są dla nich żadną przeszkodą. Takim osobom sen z powiek spędza tylko kwestia techniczna oraz finansowa, jaka jest związana z prowadzeniem działań z zakresu obsługi klienta. Dla takich osób idealnym rozwiązaniem będzie telefonia Voip.

Nowoczesne sposoby na szybkie i łatwe połączenia z klientem

Telefonia Voip w firmie – w jaki sposób działa i jak pomaga przedsiębiorcy?

Technologia Voip to inaczej telefonia internetowa, ale jest to bardziej uproszczona nazwa. Poprawna nazwa Voip to Voice over Internet Protocol. Definicja głosi, że jest to technika umożliwiająca przesyłanie dźwięków mowy za pomocą łączy internetowych lub innych sieci wykorzystujących protokół IP. Telefonia Voip działa tak, że dane przesyłane są przy użyciu protokołu IP, Dzięki temu nie następuje „połączenie ciągłe”, połączenie jest naliczane jako sekundowe, a nie minutowe jak w tradycyjnej telefonii stacjonarnej.

Telefonia Voip jest bardzo zaawansowana technicznie i doskonale pomaga przedsiębiorcom w codziennej obsłudze klienta. Przedsiębiorcy użytkujący Voip otrzymują z tego tytułu następujące korzyści:

  • niezależność od operatorów/monopolistów oferujących telefonię tradycyjnego typu

  • bezpłatne rozmowy wewnątrz firmy dla pracowników danego przedsiębiorstwa

  • niższy koszt połączeń z telefonią stacjonarną

  • w pełni pełna mobilność użytkownika

  • niski koszt infrastruktury – wystarczy odpowiednie oprogramowanie, odpada kwestia wymiany aparatów telefonicznych

  • pełna integracja z oprogramowaniem pozwalającym na przesyłanie danych lub przesyłanie obrazu

Niestety zalet telefonii Voip to nie wszystko. Istnieją też pewne ograniczenia w działaniu Voip, o których powinieneś wiedzieć. Niestety wadami są:

  • większa zawodność usług – nawet małą awarią Internetu przerywa działanie Voip

  • obowiązkowe posiadanie dedykowanego sprzętu lub oprogramowania

Kto i kiedy może być użytkownikiem telefonii Voip?

  • Z Voip mogą korzystać pracownicy Twojej firmy w ramach połączeń wewnętrznych

  • Z Voip mogą korzystać użytkownicy telefonii stacjonarnej po uprzednim podpięciu się do telefonii Voip

Jak podpiąć się do telefonii internetowej Voip, jeśli chcemy korzystać z niej przy użyciu telefonu stacjonarnego?

Aby skorzystać z Voip przy użyciu telefonu stacjonarnego trzeba korzystać z:

  • Kart prepaid w dostępie wdzwanianym przez telefon stacjonarny

  • telefonu IP

  • bramki Voip

  • komputera wyposażonego w odpowiednie oprogramowanie oraz z dobrym dostępem do Internetu

Kiedy najczęściej korzysta się z Voip?

Najczęściej z Voip korzysta się w momencie, gdy przedsiębiorstwa wykonują dużo połączeń zagranicznych. Przede wszystkim dlatego, że połączenia za granice z użyciem Voip są w dużo bardziej korzystnej cenie niż te oferowane przez operatorów telefonii stacjonarnej.