Policja i PKO BP uczyli seniorów w Smólniku, jak nie dać się oszustom

W sali Centrum Integracji Wiejskiej w Smólniku funkcjonariusze i pracownicy banku omawiali metody oszustw i zasady ochrony mienia. Spotkanie poświęcono też bezpieczeństwu seniorów na drodze oraz bezpiecznemu korzystaniu z usług finansowych.
Debata odbyła się 29 października w Centrum Integracji Wiejskiej w Smólniku. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele włocławskiej komendy Policji oraz pracownicy banku PKO BP. Tematem były zagrożenia, które najczęściej dotykają osoby starsze.
Mundurowi omówili metody działania oszustów. Zgodnie z przekazem policji sprawcy często podszywają się pod członków rodziny, funkcjonariuszy służb lub pracowników instytucji, by wyłudzić pieniądze. Poruszono też kwestie działania kieszonkowców oraz sposoby zabezpieczenia mienia.
W ramach spotkania poruszono problematykę bezpieczeństwa ruchu drogowego osób starszych. Policja wskazała główne przyczyny zdarzeń i apelowała o noszenie elementów odblaskowych w ramach akcji Świeć Przykładem-Noś Odblaski, co poprawia widoczność pieszego po zmroku.
Pracownicy PKO BP przedstawili zasady unikania niekorzystnych umów oraz ryzyka związanego z nieprzemyślanym zaciąganiem kredytów. Omówiono także bezpieczne korzystanie z płatności kartami i aplikacjami bankowymi.
Spotkanie służyło również zaprezentowaniu narzędzi dostępnych dla mieszkańców. Seniorom przybliżono działanie Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa oraz aplikacji Moja Komenda. Organizatorem spotkania była gmina Włocławek przy współpracy włocławskiej komendy Policji i przedstawicieli banku.
na podstawie: KMP we Włocławku.
Autor: krystian

