Pozycjonowanie stron internetowych to wszystkie działania, które prowadzą do zwiększenia widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach. Jak sama nazwa wskazuje, ma ono na celu osiągnięcie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja natomiast polega na ulepszeniu strony internetowej w celu zwiększenia liczby odwiedzin. Prawdą jest, że zarówno optymalizacja jak i pozycjonowanie, powinny prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie. Sprawdź najlepszą ofertę: Pozycjonowanie Bydgoszcz
Pojawienie się witryny na pierwszej stronie SERP (propozycji wyników wyszukiwania) gwarantuje wielu odwiedzających. Dzięki temu właściciele domen, którzy na swoich stronach oferują towary lub usługi, mogą liczyć na duże obroty, a to właśnie zysk jest przecież głównym celem pozycjonowania.
Przed ostateczną konwersją, czyli sprzedażą, osoba odwiedzająca sklep internetowy często przechodzi przez długi proces, zwany ścieżką zakupową. Ścieżka ta najczęściej przedstawiana jest w formie tzw. lejka sprzedażowego, zawierającego pięć elementów. Na szczycie lejka, w najszerszym punkcie, odzwierciedlającym największą liczbę użytkowników, znajduje się etap uświadamiania. Następnie konsument przechodzi przez zainteresowanie, rozważanie i akcję, czyli np. zakup. Ostatnim etapem jest lojalność, czyli utrzymanie klienta.
Celem pozycjonowania strony internetowej jest maksymalne ułatwienie potencjalnemu konsumentowi, przejścia przez ścieżkę zakupową. Dlatego do każdego etapu lejka sprzedażowego stosuje się inne treści. Można powiedzieć, że każda jego część wymaga innych narzędzi oraz innych metod.