Audyt SEO jest podstawowym narzędziem do sprawdzania wydajności strony. Chodzi głównie o wywnioskowanie, czy istniejące treści na blogu lub sklepie internetowym są często przeglądane i czy można zwiększyć ruch na stronie.
Kiedy należy wykonać audyt SEO?
Audyt SEO jest bardzo ważny, niezależnie od tego, czy strona internetowa jest nowa, czy też funkcjonuje już kilka lat. Taki audyt może przeprowadzić m.in. pozycjonowanie stron www Toruń.
To istotny punkt, przygotowujący stronę do zmian, również w momencie, kiedy nie była ona nigdy pozycjonowana. Dzięki audytowi SEO można sprawdzić, jakie frazy kluczowe oraz linki przyczynią się do zwiększenia ruchu na stronie oraz zachęcą klientów do korzystania z naszych usług lub produktów.
Przed pozycjonowaniem strony należy mieć gotową analizę SEO, a także plan marketingowy, który znacznie zwiększy szansę przebicia się marki. Zawarte w audycie SEO informacje są na tyle uniwersalne, że będą cennymi wskazówkami do dalszych działań w kierunku poszerzenia działalności strony, czy też jej promocji wśród wybranej grupy wiekowej.
Audyt SEO należy również wykonać przed rozpoczęciem promocji strony, zwłaszcza jeśli nigdy nie była promowana. Można dzięki niemu poznać kilka podstawowych elementów, które składają się na pozycjonowanie. Jest to krótka analiza, pozwalająca również wskazać na elementy strony wymagające poprawy. W ten sposób zarówno pozycjonowanie, jak również sama promocja da zamierzony efekt.
Jakie korzyści daje audyt SEO?
Audyt SEO daje przede wszystkim bardzo szybką analizę „kondycji” witryny. Chodzi głównie o jej czytelność dla odbiorców, ilość wyświetleń, czas jaki spędzają oni na poszczególnych stronach. Również dzięki niemu można wskazać o ocenić kilka najważniejszych obszarów strony z punktu widzenia optymalizacji – dostępności dla robotów oraz użytkowników. Strona musi być zoptymalizowana i czytelna również dla algorytmów Google. Tylko w taki sposób będziemy mogli znaleźć naszą witrynę na początku wyszukiwania w rankingu Google. Audyt SEO ocenia również treść strony pod kątem fraz kluczowych oraz jej przydatności dla czytelnika. Bardzo ważne, by była ona niepowtarzalna i merytoryczna, ponieważ tylko takie treści pojawiają się wysoko w rankingu.
Audyt SEO to również sprawdzanie jak szybko działa witryna oraz czy jest przejrzysta, również na urządzeniach mobilnych.
Zanim zgłosimy chęć stworzenia od nowa strony internetowej, np., przez tworzenie stron internetowych Toruń, warto wcześniej przeprowadzić audyt SEO już istniejącej strony, ponieważ może wymagać jedynie kilku poprawek. Nie zawsze należy wykonywać całą stronę od nowa – zmiana treści lub słów kluczowych już może dać spodziewany efekt. Ważne jest również to, czy kod HTML na stronie jest poprawny oraz czy strona szybko się wczytuje. Przy audycie SEO bardzo dobrze widać, ile jest odrzuceń, a ile wejść, które generują faktyczny dochód i zainteresowanie naszą firmą. Taki zabieg pozwoli znacznie lepiej promować markę, a co za tym idzie znajdować nowych nabywców.