Czy torby reklamowe mogą być ekologiczne?

Zakupy to nieodzowna część życia każdego człowieka. Codziennie lub kilka razy w tygodniu udajemy się do sklepów aby zaopatrzyć się w niezbędne do życia produkty. Wraz z nowoczesnością kilka dekad temu zamieniliśmy tradycyjne siatki, w których zakupy nosiły nasze mamy i babcie - na jednorazówki. Torby foliowe są wszechobecne, ale bezmyślne ich wykorzystywanie spotęgowało problem śmieci.
Plastik jest materiałem, który bardzo długo rozkłada się, jeżeli więc trafi na śmietnisko zamiast do recyklingu, będzie zalegał przez dziesiątki, a nawet setki lat. Zaczęto czynić działania zmierzające do ograniczenia wykorzystywania jednorazowych opakowań. Na zakupy z powodzeniem można zabierać torby reklamowe wielokrotnego użytku. Każdy większy sklep typu super czy hiper market posiada swoje torby z własnym logo. Również markowe sklepy odzieżowe, sklepy z książkami i inne sieciowe pakują produkty w reklamowe opakowania. Nie wyrzucamy w domu takiego opakowania, ale zabieramy na następne zakupy.
Czy torby reklamowe mogą być ekologiczne?
Aby zadbać o miejsce w którym żyjemy czyli naszą planetę Ziemię, musimy zacząć od siebie. Każdy gest ma znaczenie. Nie musimy wybierać między wygodą, a ekologią. Torby reklamowe, które proponują sklepy są w użytkowaniu wygodne i komfortowe. Możemy je wyprać, a będą służyły przez długi czas. Mogą też być wykonane z papieru tzw. z odzysku czyli z makulatury. Świadomość ludzi jest bardzo ważna dlatego wszelkie akcje edukacyjne są jak najbardziej wskazane, gdyż często klienci nie zastanawiają się nad losem zwykłej reklamówki foliowej. Jeżeli masowo w sklepach foliowe torebeczki będą zastępowały torby reklamowe ekologiczne, dotrze to do świadomości społeczeństwa i rytuał zakupowy zostanie lekko zmieniony.
Torby reklamowe elementem marketingu
Nosząc zakupy w torbach danego sklepu bierzemy świadomie bądź nie, udział w kampanii reklamowej. Im więcej danej marki w otoczeniu tym dla firmy lepiej. Torby reklamowe są pewnego rodzaju bilbordem ruchomym, który dzięki klientom przemieszcza się i dociera do jeszcze większej grupy docelowej. Czasami torby mają tylko logo sklepu, ale coraz częściej zawierają hasła reklamowe, motto firmy, jakiś ważny przekaz. Łączy się więc dwa w jednym, ekologiczne torby reklamowe przyczyniają się do poprawy warunków ekologicznych na Ziemi, jednocześnie są reklamą danej marki czy sklepu. Takie działania malutkimi kroczkami, zmuszają klientów do zastanawiania się nad swoimi wyborami i świadomego podejmowania decyzji.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski