Jak przeprowadzić dokładny audyt SEO - przewodnikMasz świetną witrynę, solidne doświadczenie i zrobiłeś wszystko, co mogłeś zrobić, aby zwiększyć ruch na stronie. Jedynym problemem jest to, że ruch z wyszukiwarek po prostu się nie pojawia. Twoja witryna potrzebuje audytu SEO. Jeśli starasz się pozyskać więcej odwiedzających i użytkowników z wyszukiwarek, to audyt SEO będzie jednym z Twoich najlepszych przyjaciół i sprzymierzeńców w tym przedsięwzięciu. Skuteczny audyt pokaże, jak widoczna jest Twoja witryna w indeksach wyszukiwarek, jakich słów używają ludzie szukający Twoich produktów lub usług, a także na jakie słowa kluczowe powinieneś położyć większy nacisk. Audyt SEO poinformuje również, czy w witrynie występują problemy, które uniemożliwiają jej indeksowanie przez wyszukiwarki. Jeśli takie problemy istnieją, audyt wskaże również ich przyczyny, tak aby można było je jak najszybciej naprawić i ulepszyć pozycjonowanie w rankingach.

Jak przeprowadzić audyt SEO

Jeśli stwierdziłeś, że Twoja witryna wymaga audytu, możesz podjąć kilka kroków, aby przeprowadzić skuteczną ocenę. Po pierwsze, stwórz listę kontrolną wszystkich istotnych czynników, które chcesz uwzględnić w audycie. Dzięki temu nie przeoczysz niczego ważnego. Następnie należy zbadać każdą pozycję z listy kontrolnej. Poszukaj aktualnych najlepszych praktyk w odpowiednich dziedzinach i wykorzystaj je do oceny swojej witryny. Na koniec zastosuj wnioski z audytu w swojej witrynie. Wprowadź wszelkie niezbędne zmiany, aby poprawić przyjazność witryny dla wyszukiwarek, a następnie prześledź wyniki w czasie, aby sprawdzić, czy Twoje wysiłki były skuteczne.

Wyniki audytu SEO: Marketing treści gwarantuje skuteczne pozycjonowanie

Chociaż każdy element listy kontrolnej będzie miał wpływ na widoczność witryny, jest jeden element, który prawdopodobnie będzie miał największy wpływ na wszystkie pozostałe - treść witryny. Na przykład, czy Twoje strony dostarczają użytkownikom wszystkich potrzebnych informacji? Czy strony są wystarczająco długie, aby były pomocne i zawierały wystarczająco dużo szczegółów? Czy na stronach znajdują się zdjęcia, filmy i inne materiały multimedialne, które rozbijają i wzbogacają tekst? Czy Twoje strony są zgodne z najlepszymi praktykami dotyczącymi treści przyjaznych dla SEO? Czy słowa kluczowe i odpowiednie frazy są naturalnie i odpowiednio wplecione w tekst? I wreszcie, czy treść jest zgodna z tym, czego ludzie szukają? Czy Twoje strony są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i osób siedzących za klawiaturą?

HTML i CSS mark up

Kolejnym czynnikiem, który będzie miał znaczący wpływ na indeksowanie i ranking Twojej witryny, będzie znacznik HTML i CSS Twoich stron. Jeśli Twoja witryna została zbudowana przy użyciu starych technik, które ignorują wymagania najnowszych algorytmów wyszukiwarek, możesz mieć problemy z tym, że silniki nie będą w stanie zrozumieć zawartości Twoich stron. A jeśli masz strony, które nie są poprawnie skonstruowane, silniki mogą je całkowicie zignorować i nawet nie próbować umieścić ich na swoich stronach wyników. Jeśli zauważysz, że w Twojej witrynie występują problemy ze znacznikami, możesz zacząć je rozwiązywać, dodając do stron odpowiednie deklaracje.

Szybkość strony

Większość ludzi kojarzy SEO ze słowami kluczowymi i frazami, ale niewiele osób zdaje sobie sprawę, że znaczna część SEO ma związek z szybkością strony. Jeśli Twoje strony ładują się zbyt wolno, ludzie będą się niecierpliwić i albo w ogóle nie odwiedzą Twojej witryny, albo opuszczą ją, gdy tylko zobaczą, jak wolno się ładuje. Ludzie to niecierpliwe stworzenia, a większość użytkowników Internetu nie chce czekać na załadowanie się strony. Chcą natychmiastowej gratyfikacji. Niestety, ta niecierpliwość powoduje również, że wyszukiwarki starają się omijać Twoją stronę. Dlaczego? Ponieważ jeśli witryna jest zbyt wolna, jej strony prawdopodobnie nie będą regularnie indeksowane. Jak wolno to za wolno? Cóż, Google określiło, że strony powinny ładować się w dwie sekundy lub krócej.