Do włocławskiego ratusza wpłynęły łącznie 54 wnioski o dofinansowanie usunięcia azbestu z nieruchomości.

O wsparcie mogły się ubiegać się osoby, które użytkują na swoich nieruchomościach wyroby zawierające azbest i są ujęte w dokumentacji inwentaryzacyjnej wyrobów azbestowych gminy Miasto Włocławek. Kwota dofinansowania przedsięwzięcia może stanowić do 80% jego kosztów kwalifikowanych. Kosztami kwalifikowanymi zadania są koszty dotyczące prac: demontażu, transportu, zbierania (wyrobów wcześniej zdemontowanych) i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest.

Należy pamiętać, że dotacje mogą być udzielane na zadania, które nie zostały wszczęte lub zakończone przed złożeniem wniosku oraz zawarciem umowy z Gminą Miasta Włocławek. Wydatki związane z zakupem i montażem nowych pokryć leżą po stronie właściciela nieruchomości. W ramach zadania związanego z usuwaniem wyrobów zawierających azbest nie będzie także realizowana naprawa, odbudowa czy modernizacja obiektów, z których zostanie usunięty azbest.

Warto przypomnieć, że beneficjenci dofinansowania muszą zrealizować wszystkie prace do 15 listopada 2021 r.