„Jedno dla wszystkich, wszystkie dla jednego” –
miasta mówią wspólnym głosem
„Jedno dla wszystkich, wszystkie dla jednego” – pod takim hasłem wystartowała kampania wizerunkowa Związku Miast Polskich, która podkreśla znaczenie współpracy środowiska samorządowego, wzmacnia poczucie wspólnotowości i wskazuje, że członkostwo w Związku przynosi korzyści płynące ze współdziałania pomiędzy miastami. Jest to szczególnie ważne w tym roku, w którym obchodzimy rocznicę 30-lecia samorządu terytorialnego. Przypominamy, że 27 maja 1990 roku odbyły się pierwsze całkowicie wolne wybory do rad gmin. Były one efektem uchwalonej 8 marca 1990 roku ustawy o samorządzie terytorialnym, która została przygotowana przez Senat RP, wyłoniony w wyborach 4 czerwca 1989 roku.
Kampania ma charakter ogólnopolski, a za sprawą miast członkowskich ZMP również lokalny. Przekaz zostanie skierowany zarówno do całego środowiska samorządowego ZMP, jak i do miast, które nie są jeszcze członkami Związku. Odbiorcami komunikatów staną się również mieszkańcy polskich miast. W przedsięwzięcie zaangażowało się 170 miast członkowskich ZMP, które zadeklarowały współpracę i aktywny udział w dystrybucji informacji na szczeblu lokalnym.
- Samorządy lokalne odgrywają bardzo ważną rolę w szeroko rozumianym rozwoju kraju. To właśnie doświadczenia miast, dotyczące wszystkich obszarów funkcjonowanie jednostek samorządu terytorialnego, kreują lepszą rzeczywistość. 30-lecie odrodzenia samorządu terytorialnego to doskonała okazja, by podkreślić rolę miast nie tylko w sensie prawnym, ale jako ośrodków, gdzie zarządzanie jest zgodne z oczekiwaniami mieszkańców – mówi prezydent Włocławka, Marek Wojtkowski.
Na stronie internetowej www.miasta.pl będą przedstawiane informacje o najważniejszych działaniach i inicjatywach legislacyjnych, które ZMP podejmie w najbliższych miesiącach.
O ustawach dla miast w Senacie
Kampanii wizerunkowej będą towarzyszyć debaty merytoryczne dotyczące spraw istotnych dla miast, organizowane przez Senacką Komisję Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Związek Miast Polskich w Senacie. Podczas nich zostaną poruszone tematy dotyczące stanu finansów samorządowych, gospodarki odpadami, zmian w ustawach ustrojowych czy roli organizacji samorządowych w polskim życiu publicznym. Debaty zapoczątkują proces legislacyjny przygotowanych przez ZMP konkretnych projektów ustaw, które prezes Związku, senator Zygmunt Frankiewicz wniesie pod obrady Senatu. Pierwsza debata odbędzie się 2 marca i będzie dotyczyła finansów polskich miast i gmin. Debaty będą transmitowane online na profilu Związku na Facebooku i na stronie www.miasta.pl.
Działania wizerunkowe i debaty merytoryczne w Senacie
Kampania potrwa od 24 lutego do 10 marca. ZMP i miasta będą jednak prowadzić działania komunikacyjne aż do majowych obchodów 30. rocznicy odrodzenia samorządu terytorialnego.
Hasłem kampanii jest parafraza dewizy trzech muszkieterów „Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego” z powieści Aleksandra Dumasa, która została zaadaptowana do kontekstu kampanii i brzmi „Jedno dla wszystkich, wszystkie dla jednego” Podmiotem domyślnym tej frazy jest oczywiście miasto. Aby przekaz był atrakcyjny i intrygujący, hasło zostało przedstawione graficznie w formie ukazującej słowo „zysk”. Slogany poszczególnych kampanii lokalnych zostały zindywidualizowane, dzięki czemu komunikują one odbiorcom, że beneficjentem „zysku” płynącego ze współpracy miast jest właśnie ich miasto. Przykładowe hasła brzmią: „Wszystkie miasta dla Włocławka”, „Wszystkie miasta dla Sopotu”, „Wszystkie miasta dla Mielca”. Grafiki zawierają ikonę symbolizującą charakterystyczny dla miasta obiekt.
Samorządowa stolica Polski we Wrocławiu
Już na początku marca w Wrocławiu (5-6.03) odbędzie się doroczne Zgromadzenie Ogólne ZMP, na które są zaproszone wszystkie miasta członkowskie Związku. Do Związku Miast Polskich należy aktualnie 328 miast, najwięcej w jego powojennej historii. Oprócz czynności statutowych i podsumowania aktywności Związku w minionym roku, jednym z ważniejszych tematów konferencji programowej w ramach Zgromadzenia Ogólnego we Wrocławiu będą – „Samorząd miejski – liderzy zmian w Trzydziestoleciu wolnej Polski” oraz „Możliwości rozwoju miast a rosnące obciążenia finansowe”.
Kontakt:
Joanna Nowaczyk
zastępca dyrektora Biura ZMP ds. PR
tel.: 786 87 65 37, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Joanna Proniewicz
rzecznik prasowy ZMP
tel.: 601 312 741, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Angelika Wyrąbkiewicz
rzecznik prasowy Prezydenta Włocławka
tel.: 512 935 467, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.