Głównym problemem osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z AdWords, jest ustalenie budżetu. Stąd wszystkie zapytania pojawiające się w internecie, które brzmią między innymi tak – „ile powinienem wydać na kampanię AdWords?”. Poniżej podpowiadamy.
Dzienny budżet AdWords
Zacznijmy od tego, czym w ogóle jest dzienny budżet AdWords, ponieważ niektórzy nawet tego nie wiedzą. Otóż kwestia ustalenia jego wartości jest bardzo ważna. Po podjęciu decyzji w tej sprawie system będzie wyświetlał reklamy w taki sposób i z taką częstotliwością, aby były one widoczne przez cały dzień i to do momentu wyczerpania zaplanowanego budżetu. Wystarczy ustawić metodę wyświetlania na „Standardowe”, aby system równomiernie wykorzystywał budżet w ciągu dnia. Czasem inwestor nie ma zbyt dużego budżetu. Wówczas reklamy mogą nie wyświetlać się nieustannie. Wybierając opcję „Przyspieszone” można sprawić, że reklamy będą wyświetlane cały czas, aż do momentu, w którym budżet się całkowicie wyczerpie. Jeżeli więc ktoś ma ograniczony budżet, może wyczerpać się on już w pierwszej połowie dnia.
Początkujący użytkownicy AdWords nie mają jeszcze wiedzy, jaką mogą pochwalić się ci, którzy już od dawna korzystają z tej nowoczesnej opcji. Ci, którzy dysponują większym doświadczeniem w zakresie tej reklamy, mogą już z łatwością zaobserwować, że czasem wydają mniej lub więcej niż określony dzienny budżet. System działa tak, aby reklama ta była wyświetlana dłużej w popularnych dniach, co ma na celu zwiększenie widoczność dla potencjalnych klientów.
Kwestia budżetu AdWords jest dla wielu osób niezwykle skomplikowanym tematem. Najkorzystniej byłoby więc skonsultować to ze specjalistą. Znaleźć go można chociażby posługując się hasłem reklama adwords Warszawa. Niech pomoże ustalić budżet, a nawet samodzielnie przejmie kontrolę nad całym procesem. To zwiększy szanse na widoczność strony w sieci.
Jak ustalić budżet początkowy?
Wszystko wskazuje na to, że ustalanie budżetu początkowego jest zdecydowanie trudniejszym zadaniem niż dobór fraz kluczowych. Stąd zaleca się jednak korzystanie z pomocy ekspertów. Warto w tym miejscu zauważyć, że każda branża jest inna, ma inne potrzeby i możliwości. Tak więc na przykład firma, która ma niewielkie marże zysku, z pewnością ustawi inny budżet niż firma, która nie musi ograniczać się pod względem środków. Aby zwiększyć widoczność strony w internecie, warto rozpocząć działania od ustalenia mniejszego budżetu. To pozwoli zebrać ważne dane, które pomogą w późniejszym planowaniu kampanii, a konkretnie jej budżetu. Dopiero później, mając pewność, że ryzyko marnowania pieniędzy zostało już wyeliminowane, można stopniowo zwiększać kwotę. Warto też mieć na uwadze to, że istnieje możliwość regulowania budżetu w dowolnym momencie. Tak więc jest szansa na to, by w pierwszej kolejności ustalić mniejszy budżet, a następnie stopniowo go zwiększać. Najlepiej przedyskutować tę kwestię ze specjalistą. To najrozsądniejsza droga do sukcesu w temacie kampanii AdWords.