Pozycjonowanie stron, jak stać się widocznym w sieci

Każdy zakładający własną działalność gospodarczą wie, że promocja jest najważniejsza. Klientów można pozyskać na różne sposoby, jednak tylko kilka z nich zadziała na dłużej i w krótkim czasie pozwoli widocznie zwiększyć ilość zainteresowanych. Jednym z najlepszych rozwiązań jest pozycjonowanie stron internetowych. Te profesjonalne usługi zapewnią nam pojawienie się w na pierwszej stronie wyszukiwarki Google i tym samym zwiększą liczbę odwiedzin, co z czasem przełoży się na sukces.

Czym kierować się przy wyborze?

Dobrym przykładem, jakimi kryteriami powinniśmy się kierować przy wyborze specjalisty będzie słynne: dobrze, tanio, szybko. Szukając pomocy w zwiększeniu widoczności, możemy wybrać tylko 2 możliwości. Najważniejszy jest tu czas, gdyż optymalizacja stron pod kątem widoczności i analiza zmian zabierają więcej niż kilka dni. Skuteczne firmy nigdy nie będą upierać się, że efekty pojawią się szybko. Jest to praktycznie niemożliwe.

Zaprzyjaźnij się z Google

Jeśli do tej pory nie mieliśmy pojęcia jak działają wyszukiwarka Google i pozycjonowanie stron, to dobry moment, żeby nadrobić braki. Widoczność strony internetowej nie zależy tylko od jej popularności. Na dobry wynik składa się wiele czynników, między innymi:

  • Treść strony internetowej – dobre teksty nie tylko przyciągną klientów szukających konkretnej oferty w wyszukiwarce, ale pozwolą zatrzymać ich przy nas na dłużej. Sprawmy, aby z niecierpliwością wyglądali każdego newsa.
  • Ranking firm – dzięki obecności w popularnych rankingach nie tylko zyskujemy odnośniki do naszej strony, ale również mamy szansę na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów i tym samym lepsze pozycjonowanie stron www.
  • Linkowanie – dzięki umieszczaniu odnośników prowadzących do nas, wyszukiwarki będą postrzegać stronę, jako bardziej wartościową. Linki działają jak słowne polecanie produktu. Jeśli o czymś często słyszymy to zakładamy, że jest lepszej jakości. Cały proces określa się mianem link building.
  • Poprawny adres i tytuł strony – im przyjaźniejszy, tym lepiej postrzegany przez wyszukiwarkę. Lepsze będą sensowne słowa niż zbiór przypadkowych znaków.
  • Aktualność strony – częste aktualizowanie treści w Internecie sprzyja wyszukiwarkom. Prowadzenie firmowego bloga może okazać się strzałem w dziesiątkę.
  • Optymalizacja kodu strony – błędy na stronie i jej długi czas ładowania potrafi przesunąć ją na odległe wyniki wyszukiwarki. Pamiętamy, że nawet serwis idealny wizualnie może posiadać ukryte wady, które odnajdą tylko specjaliści. Im mniej błędów, tym lepszy wynik.

Początek współpracy ze specjalistą

Wiemy już, że wysoki wynik w wyszukiwarce jest dla nas osiągalny, jednak dalej nie wiemy jak się do tego zabrać. W takiej sytuacji najlepiej samemu przetestować możliwości Google i wyszukać odpowiednie firmy. Najwięcej agencji skupia Warszawa, jednak w innych miastach oferta może okazać się równie kusząca. Na początku współpracy wykonuje się audyty SEO. Polegają one na stworzeniu obszernego dokumentu, w którym zapisane zostaje, co powinniśmy poprawić na naszej stronie, żeby osiągnąć lepszy wynik w wyszukiwarce. Audyt pomaga też ocenić, jaka może być cena za pozycjonowanie stron i w jakim czasie możemy spodziewać się efektów.

Kilka pieczeni na jednym ogniu – SEO i marketing

Szybkie zbudowanie wizerunku może wymagać też innych technik niż pozycjonowanie serwisu czy sklepu. Pomocny będzie content marketing – dobrym pomysłem jest promowanie najlepszych produktów na blogu i uzupełnianie wpisów o atrakcyjne słowa kluczowe. Kolejnym wsparciem jest korzystanie z reklam, dzięki nim dotrzemy do większej ilości zainteresowanych. Nie tylko na Google, ale również serwisach społecznościowych. Coraz większe możliwości dają Facebook i Instagram, warto z nich skorzystać i przy okazji zdobyć zaufanie wartościowymi wpisami.