Pozycjonowanie stron www to usługa ważna dla każdej osoby, która chce wypromować swój biznes w sieci. Na rynku dostępnych jest wiele ofert agencji SEO – na co jednak zwrócić uwagę przy wyborze, aby witryna miała największe szanse na osiągnięcie zadowalającego miejsca w rankingu wyszukiwarki?

Na co zwrócić uwagę, decydując się na pozycjonowanie stron www

Kompleksowe usługi, składające się na pozycjonowanie stron www

Osiągnięcie wysokiej pozycji strony w Google to wynik wielozadaniowej, długotrwałej pracy, dlatego decydując się na usługi agencji SEO, warto wybrać ofertę firmy, podchodzącej do tego kompleksowo. Na pozycjonowanie stron www składają się takie zadania, jak:

  • audyt witryny,
  • dobór odpowiednich słów kluczowych,
  • wypełnienie strony wartościowymi treściami,
  • link building,
  • monitorowanie działań konkurencji.

Warto wybrać ofertę agencji, która dodatkowo specjalizuje się w kampaniach reklamowych w Internecie – dzięki temu można wspomóc swoją stronę dobrze przemyślanym marketingiem, który trafi do zainteresowanych daną usługą odbiorców.

Bezpieczne metody pozycjonowania stron internetowych

Nie każda metoda pozycjonowania stron www jest bezpieczna. Wynika to z zasad wprowadzonych przez Google, dbających o to, by użytkownicy wyszukiwarki zawsze otrzymywali wartościowe, zgodne z ich potrzebami wyniki. Niestosowanie się do tych zasad grozi nałożeniem na daną stronę internetową kary, w wyniku której jej pozycja może się znacznie obniżyć, lub nawet – przy dużym naruszeniu regulaminu – strona może całkowicie zniknąć z rejestru wyszukiwarki, stając się niewidoczna dla użytkowników.

Jakie są przykłady „niebezpiecznego” pozycjonowania, zwanego Black Hat SEO? Są to np. SWL, czyli systemy wymiany linków - nieakceptowana przez Google metoda masowego pozyskiwania linków dla swojej strony internetowej, która teoretycznie pozwala na szybkie wypozycjonowanie strony, a w praktyce może skończyć się dla witryny przykrą w skutkach karą. Można uniknąć takiego zagrożenia, decydując się na usługi agencji, która korzysta wyłącznie z bezpiecznych, zgodnych z zasadami metod pozycjonowania stron www.

Częste raporty pozycjonowania stron www

Dobra agencja SEO powinna zapewniać klientowi ciągły wgląd w pozycję strony w Google oraz wykonywane na witrynie prace. Dzięki temu na bieżąco zna on widoczność swojej witryny w wyszukiwarce oraz ma wgląd do tak ważnych statystyk, jak ilość unikalnych użytkowników, która w danym okresie odwiedziła stronę. Regularne raporty z prac dotyczących pozycjonowania strony internetowej zapewniają o profesjonalizmie i rzetelności danej agencji.

Indywidualne podejście

Przy pozycjonowaniu stron www nie można traktować witryn hurtowo – każda z nich wymaga indywidualnej opieki i zastosowania różnorodnych metod, by poprawić jej widoczność w sieci. Z tego względu dobra agencja SEO zawsze w pierwszej kolejności wykonuje audyt strony, który pozwala na zbadanie jej pod kątem mocnych i tych słabszych stron. Niektóre witryny będą potrzebowały większego skupienia sił na ich optymalizacji, inne na działaniach związanych z link buildingiem – odpowiednie dopasowanie strategii sprawi, że efekty będą widoczne szybciej, a także będą skuteczniejsze.

Ważnym punktem jest także określenie odpowiedniego budżetu – klient powinien mieć możliwość wyboru odpowiedniego pakietu usług, który zapewni mu oczekiwane efekty bez przekraczania założonego progu finansowego.

Przejrzysta, przyjazna umowa

Warto wybrać ofertę agencji SEO, która zapewnia przyjazną umowę z jasno określonymi usługami i powiązanymi z nimi kosztami – dzięki temu pozycjonowanie stron internetowych odbędzie się bez żadnych ukrytych opłat. Najlepszym typem umowy jest umowa na czas nieokreślony, która zapewni klientowi większe bezpieczeństwo i pewność, że odpowiednie efekty będą widoczne na stronie podczas każdego miesiąca współpracy.

Doświadczenie w pozycjonowaniu stron www

Znaczenie ma także doświadczenie specjalistów SEO – dobrze, jeśli są to osoby od wielu lat działające przy pozycjonowaniu stron www, specjalizujące się w zwiększaniu widoczności stron należących do różnych branż, nie tylko tych najbardziej popularnych.