Co to jest audyt SEO?

Skutecznie funkcjonująca strona internetowa ma za zadanie przyciągać nowych klientów. Warunkiem takiego działania jest jej wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google. Najlepszą drogą do osiągnięcia dobrej widoczności jest optymalizacja witryny pod kątem wymagań stawianych przez algorytmy. Jak sprawdzić, w jakiej kondycji znajduje się w tej chwili witryna? Przeprowadź audyt SEO, który przeanalizuje Twoją stronę WWW i wskaże, co należy poprawić, by osiągnąć lepsze wyniki.

Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO to skrupulatna analiza Twojej strony WWW pod kątem jej zgodności z regułami SEO, czyli ogółem działań mających poprawić widoczność witryny w sieci. Można podzielić je na dwie zasadnicze grupy: te wykonywane w obrębie strony (on-site) oraz poza stroną (off-site). Działania wykonywane na stronie to optymalizacja treści i techniczne zabiegi, poza stroną to uzyskiwanie linków zewnętrznych.

Produktem końcowym audytu jest raport wskazujący, czy aktualna optymalizacja treści znajdujących się na stronie i jej aspektów technicznych, spełnia najnowsze wymagania algorytmów Google. Ich ocena przekłada się bezpośrednio na pozycję w wynikach wyszukiwarki, a co za tym idzie, na widoczność strony w sieci.

W sieci znaleźć można darmowe audyty SEO, które pozwolą Ci zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat aktualnego stanu strony internetowej. Czas trwania analizy nie przekracza zazwyczaj minuty, po upływie której dowiesz się m.in.:

  • czy Twoja witryna działa na urządzeniach mobilnych
  • czy struktura strony posiada błędy
  • jaki jest poziom treści zamieszczanych na Twojej stronie
  • jak wypada Twoja strona na tle konkurencji
  • czy treści zamieszczane na stronie mają potencjał do generowania ruchu

W jakich wypadkach warto skorzystać z audytu SEO?

Strona internetowa to, w dobie rozwijających się technologii, najskuteczniejsza forma reklamy. Audyt SEO pozwala wzmocnić zasięgi tego kanału marketingowego. Dlatego zaleca się wykonanie go wszystkim tym przedsiębiorcom, zarówno małym, jaki i średnim, którzy chcą poprawić swoją widoczność w sieci i świadomie kształtować pozycje marki na rynku.

Raport będący rezultatem audytu pozwoli Ci wyciągnąć wnioski i dokonać zmian. Po rewitalizacji zaleca się ponowne przeprowadzenie audytu, by sprawdzić, czy przebudowa przyniosła oczekiwany efekt.

Czym jest audyt SEO? Popraw swoją widoczność w sieci!

Jak przeprowadzić audyt SEO?

Wiesz już, jakie znaczenie może mieć dla Twojej strony WWW audyt SEO. Zapewne zacząłeś się już zastanawiać, w jaki sposób go przeprowadzić? Nie martw się, jest to banalnie proste.

Aby otrzymać raport na temat kondycji, w jakiej znajduje się Twoja witryna, wystarczy odnaleźć w sieci stronę z darmowym audytem, np. audyt SEO WeNet. W przeznaczonym do tego oknie wpisz dokładny adres i naciśnij „Audytuj”. Prawda, że proste?

Po niespełna minucie w przeglądarce powinny wyświetlić się informacje na temat aktualnego stanu, w jakim znajduje się Twoja strona internetowa. Raport zawierać będzie analizę poszczególnych jej elementów oraz zbiór wskazówek, co należy poprawić. Przeanalizuj go i możesz przejść do wprowadzania zmian.

Nie przejmuj się, jeśli nie masz szczegółowej wiedzy dotyczącej zasad SEO. Dane w raporcie są przedstawione przystępnym językiem. Jeśli jednak jakiś z elementów budzić będzie Twoje wątpliwości, nie przejmuj się. Na stronie znajdziesz Bazę Wiedzy, w której wyjaśnione są poszczególne pojęcia.

Jeśli z jakiegoś powodu nie chcesz lub nie masz czasu przeprowadzić audytu samodzielnie, nie przejmuj się. Zawsze możesz skorzystać z pomocy fachowca z agencji marketingu internetowego, który przeprowadzi Cię przez audyt SEO, odpowie na Twoje pytania i zaproponuje specjalnie dostosowane do Twoich potrzeb rozwiązania.

Jakie korzyści przynosi audyt SEO?

Audyt SEO warto przeprowadzać co jakiś czas, by sprawdzić, czy treści zamieszczane na witrynie oraz nowe rozwiązania techniczne przynoszą zamierzony efekt. Powodów, by to robić, jest co najmniej kilka. Dzięki audytowi SEO, a następnie wprowadzonym na podstawie jego wskazówek zmianom na stronie:

  • dowiesz się w jaki sposób w przyszłości optymalizować treści
  • zdobędziesz praktyczną wiedzę na temat pozycjonowania
  • poprawisz jakość swojej witryny, sprawisz, że będzie ona bardziej przystępna dla użytkowników
  • zwiększysz ruch na stronie
  • pozyskasz nowych klientów

Jeśli któreś z zagadnień będzie sprawiać Ci trudności, skorzystaj z darmowej konsultacji SEO. Specjalista z firmy WeNet.pl rozwieje Twoje wątpliwości i zaproponuje spersonalizowane dla Ciebie rozwiązania.