Wiele biznesów musi na co dzień dostarczać swoim klientom i pracownikom rozmaitego rodzaju materiały drukowane, do których mogą należeć ulotki, wizytówki, a nawet opakowania reklamowe i wiele innych typów drukowanych materiałów. Wiele firm wybiera do współpracy usługodawcę, jakim jest drukarnia internetowa, jednak chcąc efektywnie z nią współpracować, warto wiedzieć kilka rzeczy, które zaoszczędzą czas i nerwy.
Czym jest drukarnia internetowa i jak wybrać odpowiednią?
Drukarnie internetowe to nowa odsłona tradycyjnych drukarni, które jednak są dostępne dla każdego i przez całą dobę. Korzysta z nich wiele firm, gdyż dają możliwość błyskawicznego składania zamówień bez ruszania się z formy lub z domu, a wszystko odbywa się przez niezwykle wygodne platformy, na których w kolejnych krokach można złożyć zamówienie, opłacić je i wgrać pliki projektu, który ma być wydrukowany.
Współpraca z drukarnią internetową zazwyczaj jest długofalowa, dlatego warto znaleźć taką, która w jak największym stopniu spełni oczekiwania danego przedsiębiorstwa. Na początku powinno się zawsze zapoznać z ofertą drukowanych materiałów, bowiem istnieją dość spore różnice pomiędzy różnymi usługodawcami z tej branży. Podstawowe typy materiałów drukuje każdy z nich, jednak nie każda drukarnia internetowa zaoferuje również wydruk opakowań i pudełek, czy teczek na dokumenty z logo firmy.
Dla wielu przedsiębiorstw ważna jest również cena, a ta nie jest tajemnicą - na stronie każdego usługodawcy tego typu można zapoznać się z cennikiem, a także z tym, jakiej jakości są materiały, na których będą drukowane projekty. Można więc wybrać drukarnię internetową najbardziej opłacalną pod względem jakości do ceny.
Jakość dostarczanych plików i przestrzeń barw
Każda drukarnia internetowa posiada pewne wymogi co do specyfikacji plików, które będą drukowane. Z wymaganiami tymi należy się zapoznać na długo przed składaniem zamówienia i mieć je zapisane gdzieś pod ręką, by projekty tworzyć w oparciu o nie.
Drukarnia może na przykład posiadać wymagania co do minimalnej rozdzielczości projektu, a także co do jego dokładnych wymiarów.
Z punktu widzenia jakości bardzo ważne jest też to, aby zapoznać się z informacjami dotyczącymi tego, jaki profil ICC ma zostać użyty w druku i dbać o to, by przygotowane materiały przygotowane były w przestrzeni barw CMYK.
Wiele programów graficznych tworzy grafiki tylko w przestrzeni barw sRGB i RGB. Kolory tych dwóch przestrzeni barw tworzone są poprzez mieszanie światła trzech barw, czerwonej, zielonej i niebieskiej, co daje o wiele większe możliwości w zakresie ilości uzyskanych kolorów, niż ma to miejsce w przypadku druku, gdzie wydruki powstają z mieszaniny czterech farb o kolorach, którymi są cyjan, magenta, żółty i czarny.
Do projektowania materiałów do druku powinno używać się więc oprogramowania, które nie tylko posiada możliwość wyboru tych kolorów, ale także zapisania takiego projektu z odpowiednimi informacjami zawartymi w tak zwanym profilu ICC. Na stronie każdej drukarni powinny się znaleźć informacje na temat tego, jaki profil ICC powinno się zastosować, a jeżeli takiej informacji nie ma, trzeba sformułować zapytanie, przesyłając je pocztą elektroniczną.
Powyższe wskazówki z pewnością ułatwią współpracę z drukarnią internetową, czyniąc ją przyjemną i owocną.