Pozycjonowanie strony internetowej we Włocławku to strategia, bez której działania marketingowe w większości przypadków byłyby znacznie mniej skuteczne. Konsumenci szukają produktów i usług w wyszukiwarce internetowej, dlatego warto pokazać się na wysokiej pozycji. Niestety kompleksowy proces SEO to dość kosztowna usługa, która w przypadku małych, lokalnych firm może być zbyt dużym obciążeniem dla budżetu. Jak zatem zoptymalizować koszty pozycjonowania, tak aby nie naruszyć płynności finansowej, a jednocześnie uzyskać zadowalające efekty?
Zamień SEO ogólne na SEO lokalne
SEO ogólne to działania, które mają zwiększyć widoczność strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Po poprawnej optymalizacji strona będzie wyświetlała się wszystkim użytkownikom, którzy wpiszą w wyszukiwarce frazę kluczową np. miasto Włocławek. Taki rodzaj pozycjonowania sprawia, że serwis jest widoczny zarówno dla mieszkańców Krakowa, jak i Warszawy i Gdańska.
Ale czy każda firma potrzebuje tak szerokiego zasięgu? Oczywiście, że nie. Biznesy lokalne powinny ograniczyć wyświetlanie swojej strony wyłącznie do konkretnego obszaru np. regionu, miasta czy dzielnicy. Najlepszym rozwiązaniem dla firmy, która świadczy usługi tylko na terenie Włocławka, będzie SEO lokalne. Ta strategia pozwala przypisać stronę i firmę do jednej lokalizacji, dzięki czemu będzie ona wyświetlała się tylko mieszkańcom danego regionu lub osobom tam przebywającym (na podstawie fraz kluczowych lub geolokalizacji).
Ze względu na mniejszą konkurencję (tylko firmy lokalne) pozycjonowanie na Włocławek jest łatwiejsze niż pozycjonowanie na całą Polskę, dlatego też jest dużo tańsze. Jeśli jesteś właścicielem lokalnego biznesu, nie inwestuj niepotrzebnie w zwiększanie widoczności w całym kraju.
Korzystaj z narzędzia Google Moja Firma
Google Moja Firma to darmowe narzędzie, które pozwala na stworzenie i udostępnienie w wyszukiwarce i w Google Maps wirtualnej wizytówki firmy. Wirtualny profil firmy, zawierający podstawowe dane teleadresowe, opinie innych klientów, a także mapę dojazdu, zwiększa szansę na pozyskanie lokalnych klientów. Warto wspomnieć, że wyniki Google Maps pojawiają się nad zwykłymi wynikami organicznymi, dlatego konsumenci w pierwszej kolejności mają styczność właśnie z wizytówkami firm.
Zarówno utworzenie konta w Google Moja Firma, jak i utworzenie wirtualnej wizytówki jest całkowicie darmowe. Warto zatem skorzystać z możliwości, jaką daje nam firma Google.
Załóż firmowego bloga
Wielu ekspertów od digital marketingu twierdzi, że prowadzenia bloga firmowego to jedna z najtańszych i najskuteczniejszych metod na pozyskanie wartościowego ruchu na stronie. Oprócz tego blog może realizować wiele innych celów biznesowych i marketingowych (np. budowanie wizerunku marki). Prowadzisz własny biznes? Prawdopodobnie znasz się na swojej branży i jesteś w stanie tworzyć merytoryczne wpisy na bloga. Wykorzystaj swoją wiedzę i pozyskuj klientów zupełnie za darmo. Blog firmowy doskonale sprawdzi się w przypadku każdego rodzaju SEO.
Przed planowaniem wpisów sprawdź, jakie tematy interesują Twoich lokalnych klientów. Możesz wykorzystać do tego darmowego narzędzia, które podpowiadają słowa i frazy kluczowe lub zbierać opinie bezpośrednio od klientów. Nasyć tekst odpowiednimi frazami (nie przesadzaj z ilością), zadbaj o wysoką jakość treści, pamiętaj o nagłówkach, śródtytułach i formatowaniu.
Źródło grafiki: pixabay.com