Każdy z nas się zastanawia - jaki jest tak na prawę koszt reklamy na FB. Przez ostatnie lata pojawiło się info, mianowicie liczba użytkowników posiadających własne konto na portalu Facebook przekroczyła dwa miliardy istnień. Z najaktualniejszych danych w kraju jesteśmy w stanie się dowiedzieć, iż prywatnego Facebooka posiada do tego czasu około 15 milionów Polaków.

Żaden kanał TV nie może się poszczycić tak dużą widownią, chyba, że w czasie istotnych meczów Reprezentacji w piłce nożnej. Obecna liczba osób zarejestrowanych na portalu Facebook powinna nakłonić każdego właściciela przedsiębiorstwa do pytania, zatem czy reklama na Facebooku opłaca się i jaki jest koszt reklamy na FB? Zachęcamy do przeczytania specjalistycznego artykułu na temat. Zanim jednak zajmiemy się odpowiedzią na postawione pytania, warto sobie postawić jedno dodatkowe: czy reklama w social media przynosi korzyści?

Poruszając tą sprawę idealną odpowiedzią będzie sformułowanie - „to zależy”, na skutek tego iż opcje ustawiania, na które pozwala nam kampania marketingowa w social media na FB są niezwykłe. Możemy niezwykle precyzyjnie dobrać docelową grupę, tutaj właśnie skierujemy działania reklamowe. Przykładowo kampanie możemy zoptymalizować w taki sposób, by wyświetlona została żonatym odbiorcom 30 dni przed rocznicą zawarcia związku małżeńskiego. To też jeżeli posiadamy sklep sprzedający piękne upominki idealne na rocznice ślubów i umiemy stworzyć dobrą kampanię reklamową, to powinna ona przynieść doskonałe efekty i podbić naszą sprzedaż. Należy jednak mieć na uwadze, iż w przypadku, gdy kampania reklamowa jest błędnie zoptymalizowana, np. ustawiona została do wszystkich użytkowników płci męskiej, na ten czas może może to być zwykłe przepuszczanie pieniędzy, gdyż trafiamy do zbyt ogólnego odbiorcy, którzy na ten czas nie będą chcieli zrobić u nas zakupów, a za wyświetlanie reklam płacimy.

koszt reklamy na fb

Odnośnie kosztów reklamy na FB. Prawdę powiedziawszy, nie jest to rodzaj reklamy, który możemy znać z gazet, radioodbiorników bądź też telewizji. W przypadku Facebooka nie wydajemy natychmiast podanej w cenniku kwoty: np. 350 zł - hop! Zaprojektowana reklama śmiga w social media. Koszty, których możemy się spodziewać przy kampanii reklamowej na Facebooku to zarówno 40 złotych, ale również i 10000, tak po prawdzie nie istnieje zdefiniowana kwota, którą przeznaczymy na nasze działania reklamowe. To fakt, iż reklamowanie na Facebooku to tak po prawdzie licytacja, w której sami bądź FB ustala koszt za klika. Ofertą w tym miejscu jest pojedynczego klika w odpowiedni przycisk (potocznie zwane "Cost per Click") (wejście na witrynę, pobranie aplikacji oraz inne), wskaźnik tysiąca wyświetleń danej reklamy (tzw. współczynnik CPM) lub też określony zasięg dzienny. Powyższe oznacza, że np. planując kwotę na budżet reklamowy na w granicach 300 złotych miesięcznie, przy tym na własną rękę zapisując koszt kliknięcia na max osiemdziesiąt groszy, wówczas stosując prostą "matmę", osiągniemy tym samym mniej więcej 375 klików. Niemniej jednak przejść na stronę firmową będzie znacznie więcej czy mniej. Biorąc pod uwagę wyżej wymienione fakty, wszystko to staje się na zasadzie licytacji, więc gdy występuje w niej bardzo mało albo zauważamy kompletny brak reklam firm konkurencyjnych (wyświetlanych identycznej grupie odbiorców) i nie spełniają one ogólnie przyjętych wymogów odnośnie jakości, to będziemy w stanie zauważyć, iż skrypt Facebook z korzyścią dla nas obetnie nam wydatki. Patrząc z drugiej strony, kiedy grupa reklam zostanie odebrana jako słabsza jakościowo, albo równocześnie gorzej płatna, to też nie osiągniemy założonych klików, bo prościej mówiąc Facebook nie pokazując firmowej reklamy, także nie wykorzysta całych przeznaczonych przez naszą firmę środków.

Nadmieniliśmy o znaczeniu jakości w zestawie reklam na portalu Facebook. Jest to druga istotna cecha licytacji przy reklamowaniu. Zatem, co jest nieco dziwne, reklamowanie się na Facebooku, a dokładniej najtrafniejsza oferta to nie jest wyłącznie ta, która oferuje najwięcej grosza za interakcję, ale także ta, która wykazuje wysoki współczynnik dopasowania do grupy docelowej. Powyższymi wskaźnikami kierują algorytmy, które to chyba zna jedynie twórca portalu Facebook (jedną z opisywanych zmiennych może być prawdopodobnie liczba negatywnych reakcji użytkowników przy jednostce reklamowej, to jest emotikony, które wszyscy znamy).

koszty reklamowania się na facebooku

Przyszedł czas na wnioski. Reasumując, ile może kosztować reklama na FB, możemy stwierdzić: tyle ile potrzebuje nasza firma, gdyż Facebook nie posiada zdefiniowanego cennika rekalm. To nikt inny jak właśnie my kształtujemy cenę reklamy oraz zaplanowane środki finansowe, system aukcji i licytacji. Podchodząc do tematu od drugiej strony, czy opłaca się inwestować w reklamę na FB? Oczywiście, jeśli potrafimy dobrze dobrać grupę docelową.

Na koniec. Jeżeli posiadasz firmę i Twoim najważniejszym punktem planu jest dotarcie do potencjalnego kontrahenta, z pewnością nie lekceważ tak skutecznego narzędzia marketingowego, jakim od jakiegoś czasu jest kampania reklamowa na portalu Facebook. Interesuje Cię reklama lub kompleksowe prowadzenie fanpage’a przez doświadczoną firmę? Zadzwoń do nas i uzyskaj niezłą cenę! Zapraszamy.

agencja Social Media - kontakt