Przedsiębiorcy, którzy korzystają z Małego ZUS plus, muszą pamiętać o terminowym złożeniu dodatkowych dokumentów rozliczeniowych. Termin ten mija 10 i 15 lutego 2021 r.
Mały ZUS plus adresowany jest do przedsiębiorcy, którego przychód w poprzednim roku kalendarzowym nie przekroczył 120 tys. zł. Jeśli działalność gospodarcza była prowadzona krócej, limit przychodu wylicza się proporcjonalnie do liczby dni prowadzenia firmy. Z ulgi skorzysta tylko osoba, która prowadziła działalność gospodarczą w poprzednim roku, przez co najmniej 60 dni.
Termin na zgłoszenie do Małego ZUS plus dla większości przedsiębiorców minął 1 lutego. Przedsiębiorcy, którzy wznowią prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej albo spełnią warunki do ulgi w ciągu roku (np. po zakończeniu okresu 24 miesięcy korzystania z „preferencyjnych składek” na ubezpieczenia społeczne), mogą zgłosić się do Małego ZUS plus w terminie 7 dni od zaistnienia zmiany.
Co ważne, każdy korzystający z Małego ZUS plus w 2021 r. musi złożyć dokumenty rozliczeniowe z informacją o rocznym przychodzie, rocznym dochodzie oraz formach opodatkowania z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli opłaca składki wyłącznie sam za siebie, to będą to dokumenty ZUS DRA i ZUS DRA cz. II. Jeśli zatrudnia pracowników, to będą to druki ZUS DRA, ZUS RCA i ZUS RCA cz. II. Termin na złożenie tych dokumentów upływa odpowiednio 10 i 15 lutego.
Z kolei przedsiębiorca, który wznowił/rozpoczął na nowo działalność prowadzoną w 2020 r. dokumenty składa w terminie do 10 albo 15 dnia następnego miesiąca.
Mały ZUS plus można opłacać dopiero po wykorzystaniu okresu „ulgi na start” (6 miesięcy), jeśli przedsiębiorca się na nią zdecydował, oraz preferencyjnych składek (2 lata). Z Małego ZUS plus można korzystać maksymalnie przez 36 miesięcy w ciągu ostatnich 60 miesięcy prowadzenia firmy.
Szczegółowe informacje na ten temat: www.zus.pl.