Serwisy społecznościowe stały się potężnym medium, które pozwala dotrzeć do dużego grona potencjalnych klientów dla praktycznie każdego przedsiębiorstwa. Nie sposób nie zauważyć, że w obecnych czasach niezwykle trudno dotrzeć ze skutecznym przekazem marketingowym do odbiorcy. Ludzie są świadomi reklamy i jeśli nie będzie ona trafiać w ich gusta to zwyczajnie ją zignorują. Firmowy fanpage na Facebooku rządzi się innymi zasadami. Tam dbamy o to, aby zbudować zaufanie do marki i dać się zapisać w świadomości odbiorców. To w jaki sposób to zrobimy zależy już od nas samych. Warto podkreślić, że prowadzenie fanpage wymaga znajomości aktualnych trendów panujących w internecie i pewnego doświadczenia w marketingu internetowym.

Bez tego trudno się odnaleźć w dynamicznie rozwijającej się sferze portali społecznościowych, na których w obecnym czasie zauważalny jest znacznie zwiększony ruch. Wszystko na skutek sytuacji kryzysowej, która dotknęła rynek towarów i usług. W takim czasie firmy jak https://kryzysowy.marketing oferują profesjonalną, dopasowaną do sytuacji oraz Klienta pomoc w zakresie nie tylko social media.

Jak dotrzeć do potencjalnych fanów na Facebooku?

Kim jest fan i czego oczekuje?

Tego typu pytania należy zadawać sobie za każdym razem, gdy planujemy stworzenie nowego fanpage’a. Należy myśleć z perspektywy użytkownika, który dopiero trafi na fanpage. Dzięki temu zaplanujemy treści, które pozwolą uzyskać odpowiednie reakcje. Należy zastanowić się czy taka tematyka fanpage’a zainteresuje użytkowników, czy ktoś poszukujący konkretnych odpowiedzi lub informacji znajdzie tutaj to czego szukał? Czy zachęcony tym co zobaczy będzie chciał tutaj jeszcze powrócić następnym razem? Jeśli firma dysponuje świetnym produktem, który z ich perspektywy wydaje się innowacyjny i znakomity, to nie znaczy, że potencjalny fan dostrzeże to samo. Może warto podejść do kwestii reklamy w zupełnie inny sposób, aby nie zrazić do siebie odbiorców, pozwolić powoli poznać usługi i ofertę firmy, aby następnie móc swobodniej promować produkty, w taki sposób, aby nie zostało to uznane za nachalną reklamę.

Pokaż produkty z perspektywy ich użytkowników

Dobrym sposobem na zareklamowanie produktów i usług jest pokazanie w jaki sposób tego typu rzeczy sprawdzają się w codziennym użytkowaniu przez osoby, które stały się klientami. Można więc zamieścić zdjęcia użytkowników wraz z produktami i to w jaki sposób tego typu produkt ułatwia im życie. Pozwoli to budować wrażenie firmy otwartej na klientów.

Prowadź dialog z użytkownikami

Niezwykle ważną kwestią jest to, aby fanpage był miejscem w którym można porozmawiać z firmą, a nie miejscem gdzie firma prowadzi monolog, zamieszczając jedynie kolejne posty. W tym celu wystarczy od czasu do czasu podziękować za komentarz lub chęć wyrażenia opinii, polubić czyjąś wypowiedź oraz aktywnie udzielać się również na innych stronach na Facebooku.